Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Ivo S - WaarBenJij.nu Beijing - Reisverslag uit Beijing, China van Ivo S - WaarBenJij.nu

Beijing

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

26 Juli 2009 | China, Beijing

Na anderhalve dag in de trein zit mn Transsiberie/mongolie treinrit erop. Ruim 8000 km, 1/3 van de omtrek van de aarde per trein afgelegd en daar ben ik dan in Beijing!!!
Van de rustgevende Mongoolse landschappen kom je gelijk terecht in de hectiek van China. Op het station begeef ik me direct in de mensenmassa en eenmaal buiten word ik bevangen door de enorme hitte, ruim 35 graden!

Ik zou van het station worden opgepikt, maar eenmaal op het voorplein bevind ik me tussen honderden chinezen en zie ik tig boordjes met alleen maar Chinese namen en al snel besluit ik zelf mn weg te zoeken naar het hostel. Net als ik dat besloten heb, word ik van ergens beneden aangetikt en als ik naar beneden kijk zie ik een klein chineesje met gestrekte armen een A4-tje omhoog houden met mijn naam erop. Dat maakt het een stuk makkelijker! Samen lopen we naar de bus en onderweg maakt mn hart een klein sprongetje bij het zien van de uithangborden van de MC Donalds, KFC, Starbucks etc… sorry hoor, maar na 2 maanden mutton en te weinig variateit is dit voor even een Walhalla.

Beijing is ff total anders dan Ulaanbaatar. Een stad net zo groot als Belgie en waar de luchtvervuiling in de zomer gelijk staat aan het roken van 70 (!) sigaretten per dag…. Heb ik ff het geluk dat ik er in de zomer ben.
Het grootste voordeel is toch wel het eten! Bij sommige mensen draait de vakantie grotendeels om het eten, voor diegenen is China zeker een aanrader! Het Chinese voedsel is tot nu toe heerlijk!!!

De eerste dagen heb ik bezoeken gebracht aan tempels, parken, het vogelnest en markten, maar alles vooral in de laagste versnelling, want het is zo ongelooflijk heet en bij de minste inspanning verdrink je zowat in je eigen zweet.
Donderdag kwam Inez samen met Wies aan in Beijing en natuurlijk traditiegetrouw ontmoeten we elkaar in een enorme regen- en onweersbui. Nadat we donderdagavond gezellig hebben gegeten en de laatste Rotterdamsche nieuwtjes hebben doorgenomen (mensen gedragen julie je eens een beetje, ook als ik er niet ben ;-)) zijn we vrijdag naar de verboden stad gegaan. Zeer indrukwekkend!

De planning voor de komende weken is nog vaag, maar ik ga in ieder geval geen baby’s meer aannemen om mee op de foto te gaan en het ongegeneerd terug staren zet ik gewoon voort!

Groeten uit Beijing en als er enige tekst en uitleg nodig is op onderdelen van mn vorige blog dan hoor ik het wel!

  • 26 Juli 2009 - 11:32

    Wim En Marie José:

    Ja, inderdaad, je vorige blog was een beetje vaag, had je soms aan de waterpijp gelurkt. Zal wel weer wennen zijn in al die drukte, maar geniet van de mooie, bijzondere cultuur en het lekkere eten.
    Liefs en groetjes.

  • 27 Juli 2009 - 16:17

    Gerdine:

    oei inderdaad een enorme overgang van rust naar hectiek maar misschien ook wel welkom. heerlijk al die indrukken! je schrijft leuk lieffie!
    take care!

  • 28 Juli 2009 - 13:10

    Rogier:

    Hey Broer,

    Weer een hoop meegemaakt zo te lezen.
    Nog steeds naar je zin?
    Wij zijn al weer een tijdje terug uit schotland. Het weer viel mee. Eigenlijk best droog te noemen met af en toe de zon. Mooie natuur, je waant je soms midden in de film Braveheart. Aardige sociale mensen, veel whisky distileerderijen, dolfijnen en veel gelopen in de bergen. Een cool land!
    Met Guinevere gaat alles goed. Ze loopt als een kieviet en brabbelt de oren van je kop!
    De verboden stad, stoer, klinkt indrukwekkend.
    Geniet van het eten en je gezelschap.
    We denken vaak aan je.
    O ja, je hebt een achterneefje erbij. Huub, zoontje van Sanne.
    Have fun!
    Groetjes Rogier

  • 28 Juli 2009 - 18:14

    John En Wil:

    Dat is inderdaad wel even wennen die drukte!Maar..lekker eten!
    Wij genieten van onze laatste dagen in frankrijk.De Gironde was erg mooi en nu het schiereiland Rhuys is ook prachtig.
    We hebben aardig wat km. gefietst! Het weer is goed, dus we bruinen aardig.
    Geniet verder en we horen weer van je.
    Veel liefs !

  • 29 Juli 2009 - 09:19

    Ilse:

    Je rust moet je toch wel een beetje kunnen vinden in de parken toch? Ik vond daar zown mooie serene stilte hangen, en anders moet je maar mee taichieen! Vergeet de pekingeend niet, die ben ik dus wel vergeten, ben benieuwd! Enjoy!

  • 02 Augustus 2009 - 09:04

    Julia:

    hi ivo,
    mooie verhalen en voor jouw zeker hele mooie belevenissen. ga ik je nog zien in nepal? ik ben er van 12 aug t/m 20 sept.
    groetjes en veel reisplezier

  • 13 Augustus 2009 - 07:26

    Inez En Wies:

    jeeeh! we staan ook IN je blog... jaha, we houden je in de gaten...

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Beijing

Roundtrip

Rondje het verre oosten

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2010

In beeld

14 Januari 2010

Last Dance

05 Januari 2010

Uit een droom ontwaakt

25 December 2009

Laos

12 December 2009

De eerste dinsdag van december
Ivo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 46623

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Chili

10 December 2014 - 04 Januari 2015

Argentinië en Brazilië

01 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Filipijnen

09 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Israel-Jordanie

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Colombia

25 Augustus 2010 - 18 September 2010

China

01 Mei 2009 - 01 Mei 2010

Roundtrip

01 Mei 1999 - 01 Mei 2009

Voorgaande reizen

Landen bezocht: