Dierlijk - Reisverslag uit Taiyuan, China van Ivo S - WaarBenJij.nu Dierlijk - Reisverslag uit Taiyuan, China van Ivo S - WaarBenJij.nu

Dierlijk

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

04 Augustus 2009 | China, Taiyuan

Terwijl het dier behoedzaam voorbij sluipt, worden brokjes Hello naar hem toegeworpen. Met gesperde ogen wordt hij aanschouwt en vastgelegd op de gevoelige plaat. Alles lijkt even stil te staan en obstakels worden over het hoofd gezien, waardoor zich soms hilarische situaties voordoen. Voorzichtig wordt het dier benaderd, maar bij enige reactie bespringt de Chinees het dier en laat het haar prooi niet meer los...

Op de vraag "Wat voor een dier zou je willen zijn als je als dier reïncarneert?" antwoordde ik voorheen altijd "een Pinguïn". Geen diepgaande reden, gewoon omdat het een geinig diertje is.
Ik weet niet of een pinguïn een goed idee is in China.
Ten eerste is lopend de pinguïn niet echt de snelste (alhoewel het er wel heel komisch uitziet), dus meekomen in de hectiek hier wordt wat lastig.
Ten tweede ben je als pinguïn natuurlijk wel snel in het water, maar om nou te zeggen dat het water hier erg uitnodigend is voor deze pinguïn...niet echt!
Als laatste lijkt m'n zwart-witte pinguïn-patroon erg veel op het panda-patroon, DE troetelbeer van China. En zo'n panda is nog van enige omvang in vergelijking met de Chinees, die heeft niks te vrezen, maar als pinguïn wordt je echt doodgeknuffeld.

Nee, gelukkig staan die reïncarnatie plannen voorlopig nog in de koelkast en blijf ik tot dan toe gewoon mezelf, proberend deze jungle te overleven.

• 04 Augustus 2009 - 11:21

John En Wil:

Blijf jij voorlopig maar gewoon onze Ivo,zodat we nog heel veel verhalen van je kunnen lezen!!
    Ben blij weer iets te horen van je , ga je snel mailen!Groetxx

• 04 Augustus 2009 - 11:47

Maaike & Joost:

Hey Ivo,

Was je maar een kameleon ;-) dat zou het reizen soms wat makkelijker maken!
    Veel plezier!!

• 04 Augustus 2009 - 16:28

Marianne:

He Ivo, liet net een berichtje op je hyves achter over je auto. Dacht dat je gewoon op vakantie was, hahaha. Niet zomaar op vakantie zo te zien. In vogelvlucht even over je site heen gegaan, wat super cool!!! Wat maak je een prachtige foto's ook. Heel veel plezier verder op je avontuur, misschien kom ik nog wel eens stiekem gluren hier.... :)

Groetjes!!!!

• 05 Augustus 2009 - 21:28

Robbert & Cindy:

HEY Kerel , Hoe is het in godsnaam met de Pinquïn? Hopelijk leeft die nog! Hoe is het leven in de Noordelijke grote stad? Laat het weten! Groetjes.

• 09 Augustus 2009 - 09:57

Ineke:

Hallo Ivo,

Hoe is het?????
    Veel succes in de jungle....

Groetjes vanuit het zonnige Leuth.
    Doejjjjjjjjjj.

• 12 Augustus 2009 - 10:42

Thijs:

Ha Ivo,

Ik liep wat achter met het lezen van je blogs, het is hier zeikend nat buiten, dus ik dacht ik ga me dag opvullen met mooie verhalen van Ivo. Het is je gelukt mijn dag op te fleuren, mijn dank!!! Ga vooral zo door ouwe pinguin!!!