Almost perfect - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ivo S - WaarBenJij.nu Almost perfect - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Ivo S - WaarBenJij.nu

Almost perfect

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

01 December 2008 | Costa Rica, San José

Quepos alweer achter me gelaten na daar twee dagen te hebben gezeten. Niet erg veel te doen daar,maar wel leuk hostel en leuke mensen.

Hele middag en avond met een dame uit Berlin op stap geweest, dan heb je al een streepje voor bij mij. Veel over Berlin gehad, dus weer genoeg tips voor de volgende keer Berlin! Ze was opgegroeid in het Oost-Berlin voor de val van de muur, erg interessant om die verhalen te horen.

Van Quepos ben ik met de bus en boot naar Montezuma gegaan. Een rustig dorpje waar ik 500 meter buiten het dorp in een hostel 25 meter verwijderd van de zee!
Een gewelidge plek! Prachtig uitzicht op de diepblauwe zee vanuit m´n hangmat, waar de rotsen boven het water uitstaken en de golven zich op kapot sloegen. Een blauwe hemel erboven met af en toe een witte fluffy wolk. ´s Avonds was er voor me op het strand een kampvuur en verder zag je helemaal niks en hoord je enkel en alleen de zee!
Je zou zeggen een perfecte plaats, ok, de kerstversiering voelt een beetje raar aan met dit weer, maar toch, perfect..... totdat gisteren de laatste dag van het regenseizoen was aangebroken.
´s Ochtends was er nog niks aan de hand, maar in de loop van de ochtend kwamen er donkere wolken onze kant op en begon het echt zwaar hevig te regenen!!! Niet normaal meer, een oorverdovend lawaai, je kon zelfs de zee niet meer horen. Het water van de zee dat eerst zo mooi blauw was begon langzaam aan bruin te worden. Eerst konden we niet echt verklaren hoe dat kwam totdat we even naar de zijkant van ons hostel liepen en zagen dat de weg die de heuvel opliep inmiddels in een kolkende rivier was veranderd en alle modder e.d. meenam en uiteindelijk de zee instroomde.
Ons restte niks dan alleen maar op het balkon te zitten en een beetje te zitten praten en hangen. Uiteindelijk offerde een Noors meisje zich op om naar de supermarkt te rennen om warme chocolademelk te halen. Na 15 minuten kwam ze terug, helemaal doorweekt, maar wel met warme chocolademelk en chocolate cookies! Wij een pan warme chocolademelk gemaakt en zo de hele middag doorgekomen, terwijl het maar door bleef gieten.
Inmiddels kwamen er meer hostelbewoners terug van wandeltochten die ze voor de dag hadden gepland met de meest bizarre verhalen over rivieren die uit hun oevers waren getreden en die hun weg kruistte en waar ze door heen moesten waden met alle risico´s van dien. Het toppunt waren twee canadese meisjes die helemaal doorweekt en over hun toeren aan kwamen gerend. Ze moetsen een rivier oversteken wat ´s ochtends nog een klein beekje was, maar waar ze nu met de grootste moeite met het water tot boven hun middel doorheen moetsen waden. Gelukkig konden we ze opvangen met onze overheerlijk hot chocolate ;-).

Aan het eind van de avond werd het weer rustiger en de volgend ochtend toen we opstonden scheen er weer een stralende zon aan een strakblauwe hemel, alsof er niets gebeurd was. Alleen de stukken weggeslagen wegen en modderverschuivingen waren nog over.

Met de hot chocolate group vanochtend de bussen gepakt naar Mal Pais, Playe el Carmen en St Teressa.
Ik zit nu in Playa el Carmen, heel relaxt surfdorpje en heb net de zon zien ondergaan op het strand!

Saludos!

Muziektip: Ik zat eerst aan iets van Jack Johnson of Jason Mraz te denken, maar na gisteren wordt het toch The Wombats!

• 02 December 2008 - 07:22

Sabine:

Ivo!!! Je MOET even naar Sta Teresa lopen, tegenover Pizza Tomate staat een houten huis achter een schutting (kan je zien). Dit heet Lucero endat is van mijn vriendinnetje Marieke! Haar vriendje heet Jared!! Wil je ze alsjeblieft hallo zeggen????

En genieten van de surf he!! Sta Teresa is sowieso vet wat betreft de surf!

Geniet!!! X Sab

• 02 December 2008 - 07:28

Marie José En Wim:

Nu kon je ook zien hoe de natuur tekeer kan gaan.
    Lekkere chocolademelk, alleen de pepernoten en speculaas nog voor een sinterklaasfeestje.
    Geniet nog van de zon, hier is het somber en grijs weer.
    Groetjes.

• 02 December 2008 - 15:43

John En Wil:

Gelukkig dat de bussen nog konden rijden met die wegen!
    Geniet maar lekker van de zon,misschien kan ik met de sint mee terug , om in Spanje van de zon te genieten!
    Groetjes,xxx!!

• 03 December 2008 - 07:56

Saskia:

Hey Ivo,

Mooie verhalen weer! Heb net ff op intranet gekeken en daar stonden de winnaars vd B&J prijsvraag op....Helaas ben jij niet de gelukkige, maar er stond wel bij dat iedereen die iets had ingestuurd een aardigheidje zou krijgen. Nu maar hopen dat het er geen bak ijs in je brievenbus ligt te wachten :). Veel plezier nog!!!
    groetjes,
    Saskia

• 04 December 2008 - 10:35

Frija, Rogier:

Hoi Ivo,

Hopelijk ben je weer opgedroogd en lig je nu in een hangmat van de zon te genieten! Veel surfplezier en geniet van alle avonturen!

Liefs van Rogier, Frija en Guinevere

• 06 December 2008 - 22:33

Marianne Van Der Werff:

Hey Ivo!

Hoe is het inmiddels? Nog steeds in het mooie Costa Rica aan het genieten?
    Ik zit helaas sinds gisteren weer thuis. Even wennen, maar ergens ook wel weer leuk. Maar mijn laatste week reizen was echt super! Heel veel gezien en gedaan in Tamarindo, Monteverde en La Fortuna; allemaal zo mooi en leuk.
    Onze acties om een vulkaan te zien waren trouwens erg mooi; grappig om jouw stukje daarover te lezen!
    Heel veel plezier nog!

Groetjes,