Enjoy! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ivo S - WaarBenJij.nu Enjoy! - Reisverslag uit Fortuna, Costa Rica van Ivo S - WaarBenJij.nu

Enjoy!

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

07 December 2008 | Costa Rica, Fortuna

Het strand heb ik na een aantal dagen van surfen, relaxen en zonnen achter me gelaten en ben doorgegaan naar Monteverde.

's Ochtendsvroeg met de bus en boot naar Puntarenas gegaan in de hoop dat er redelijk snel (lees: binnen 2 uur) een bus naar Monteverde zou gaan, maar helaas was dit niet het geval en zat ik 4,5 uur in Puntarenas 'vast'.
Op zich niet erg, onderweg een Israelische dame tegen gekomen die wel de andere kant op ging maar ook moest wachten in Puntarenas op haar aansluiting.
Goede gesprekken gehad over van alles, maar natuurlijk ook over de situatie in Israel. Nogmaals is me weer eens duidelijk geworden hoe vrij wij zijn om te gaan en te staan waar we willen en dat niet alles zo vanzelfsprekend is. Bij afscheid benadrukte ze dan ook dat we erg bevoorrecht zijn en moeten genieten van onze vrijheid.

Na een aantal uur wachten vertrok ik dan naar Monteverde. Prachtige tocht de bergen in en het laatste gedeelte hadden we een geweldige zonsondergang.
In de bus was ik twee Utrechtse dames tegengekomen en bij aankomst in Monteverde was het kooooouuud en we hadden het gevoel alsof we in een wintersportdoprje waren aangekomen.

Het hostel in Monteverde was erg relaxt, gezellige mensen en een goede vibe.
Sinterklaasavond uiteindelijk met de twee dames uit Utrecht en nog een andere Nederlandse jongen gevierd op een Reggae feest, ook leuk voor de verandering.

Ik was naar Monteverde gegaan voor de Canopy en dat was zeker de moeite waard! Beetje tokkelend door het oerwoud sjeessen, maar hoogtepunt was de tarzanswing. Vanaf een hoger punt je naar beneden laten vallen en dan aan een touw heen en weer slingeren. Geweldig! De eerste seconden dat je naar de beneden valt denk je minstens dat je te pletter gaat slaan op de grond, maar daarna schommel je relaxt door de lucht.

's Avonds heeeeeeerrlijke soep gegeten in het hostel (Emma en Diane, hij was echt heerlijk en ik zie de uitnodiging voor de opening van jullie restaurant wel tegemoet) en daarna een veelste gezellige avond gehad met een internationaal (nederlands-zwitsers-duits-canadees-bermudees(?)-israelisch-costa ricaans) gezelschap in het hostel en later op de verjaardag van een lokale kroeg-eigenaar.

Vandaag vroeg eruit (au) en naar La Fortuna gegaan om de Arenal Vulkaan te gaan bekijken. Vandaag is het volop bewolkt, dus morgen laatste kans om hem te zien, want daarna ga ik aan m'n terugreis beginnen, terug naar Holanda!

Ik geniet volop en zie iedereen weer snel in het Rotterdamsche!

Ivo

Muziektip: Five o'clock Heroes

• 08 December 2008 - 07:17

Marie José En Wim:

Nog even je zangkwaliteiten bijwerken en je kan zo in de musical "Tarzan".
    Leuk voor je om zoveel andere mensen en culturen mee te maken. We duimen voor goed weer, zodat je de vulcaan kan gaan bekijken.
    Tot ziens in het koude Nederland.

• 08 December 2008 - 08:06

Suzan:

Hey Ivo, super leuk om je verhalen te lezen! En helemaal het herkenbare verhaal in Monteverde! Super leuk he, die canopytour! Hoop echt voor je dat je de vulkaan nog te zien krijgt want dat is zeker ook een geweldige ervaring! Have fun!
    x

• 08 December 2008 - 17:55

John En Wil:

Het is zeker goed om eens te horen hoe goed wij het hier hebben!
    Leuk om de sintavond eens zo te vieren!!Bij mij zit het zwart van de pieten nog onder mijn nagels!
    Wij hopen echt voor je , dat je de vulkaan te zien krijgt!
    Geniet nog even en dan een hele goede reis terug!!Tot snel!xx

• 08 December 2008 - 19:27

Mooijman Forevertttt:

Klinkt weer goed allemaal Ief.
    Jammer zeker dat het weer bijna voorbij is ?
    Ik zie je wel weer een keertje bij die GIGANTEN uit Zuid. Nog 2 daagies Mooijman trouwens ! Ik praat je na je vakantie wel bij.

• 09 December 2008 - 12:20

Arianne:

Ga even lekker achterover zitten en denk even aan je lekkere dikke grijze trui....tja zo te horen had hij toch wel van pas kunnen komen ;-) Had jij geen theorie dat het lekker warm en droog zou zijn in Costa Rica in Nov/Dec???
    Geniet nog even van je laatste dagen en een goede terugreis!

• 11 December 2008 - 12:57

Frances:

Hee globetrotter!
    dat klinkt allemaal als muziek in de oren! alvast een prettige reis terug! Doeg liefs Frances

• 11 December 2008 - 18:56

Marieke:

Haha het is net of ik je aan het stalken ben! Na Quepos ook in St. Theresa beland, maar niet echt mijn ding tussen die die-hard surfers. Nu ook in Monteverde, zit nog te shaken op mijn stoel na de Tarzanswing.. zo gaaf!
    Fijne terugreis vast!
    Groeten, Marieke