India en hygiëne... - Reisverslag uit Delhi, India van Ivo S - WaarBenJij.nu India en hygiëne... - Reisverslag uit Delhi, India van Ivo S - WaarBenJij.nu

India en hygiëne...

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

21 September 2009 | India, Delhi

India, van te vooren hoor je de meest gruwelijke, bizarre, bijzondere, ranzige en excentrieke verhalen over dit land, is het allemaal waar?!? Ik zoek het voor je uit!

Hygiëne/ranzigheid:
"Stel je Kathmandu voor en dan 100 keer zo erg!"
Ok, Kathmandu is al zeker niet de schoonste plek op aarde, dus het werd al lastig om dit maal 100 voor te stellen. Aangekomen in Gorakhpur, doorgereisd naar Varanasi en nu in Delhi kan ik concluderen dat 'India' inderdaad ranzig is (de laaste twee steden schijnen het ergst te zijn), maar maal 100 is overdreven. De stad begeeft zich op een vuilnisbult of andersom en je wordt de hele dag door een zure azijnlucht omgeven. Mensen, dieren, en huisvuil leven (ja het huisvuil kan hier tot leven komen, geloof me!) hier op straat, alleen soms is het één niet meer van het ander te onderscheiden.

Varanasi, nadat ik de zon onder heb zien gaan in de Ganghes (de heilige rivier die 1,5 miljoen (!) bacterien per 100 ml bevat, daar waar 500 bacterien 'normaal' is), probeer ik m'n hostel in een wirwar van straatjes terug te vinden. Dit is overdag al een aardige klus, maar nu na zonsondergang een ware hel.
Straatverlichting is er niet en in het pikdonker zoek ik m'n weg door het doolhof. Onderweg loop ik tegen koeien en mensen op en sta ik op dingen waarvan ik niet weet WAT het is, maar het leeft en ik hoop steeds maar dat het geen mens is. Na ruim een half uur heb ik gelukkig m'n hostel gevonden en kan ik douchen met een soort van schoon water...

Ik ga op zoek naar de andere (on)waarheden over India. Vandaag verlaat ik Delhi en ga ik naar Agra (Taj Mahal). In ieder geval heb ik de twee ergste steden (naar het schijnt) gehad. Het wordt alleen maar beter ;-).


Muziektip:Bloc Party - Intimacy


  • 21 September 2009 - 06:45

    Frannie:

    Hihi bizar! En dan te bedenken dat hier de desinfecteergel niet meer aan te slepen is, omdat men bang is om één of ander griepje op te lopen! Daar kunnen ze nog een puntje aan zuigen! X's

  • 21 September 2009 - 07:59

    Robbert & Cindy:

    kriebel kriebel,ik krijg er jeuk van als ik dat zo hoor en dan nog te bedenken dat ze met hun handen eten en hoe zit het ook alweer met hun toiletgewoontes? We zullen duimen voor een lekker warm (schoon) bad.succes!!!!!

  • 21 September 2009 - 08:05

    Janneke :

    Hi Ivo,

    fijn dat je het ergste waarschijnlijk achter de rug hebt. Klinkt bijzonder ranzig ;) Maar levert wel weer een mooi verhaal op! Veel plezier nog!

  • 21 September 2009 - 12:05

    Meis:

    ach hygiene... ja af en toe sta je in de koeienstront met je slippers.. maar verder.. heerlijk land! geniet van loco India!

  • 23 September 2009 - 07:04

    Julia (Namaste):

    namaste ivo en vrienden van ivo,

    langs deze weg wil ik jouw en al degene die geld voor ons project in pokhara hebben gegeven ontzettend bedanken. ik heb al bij een lokale boekhandel 24 engelstalige leesboeken gekocht.

    ben ondertussen weer veilig in nederland aangekomen en kijk met veel plezier terug op de mooie tijd die ik op school gehad heb.
    ivo, nog veel reisplezier.

    Groetjes Julia
    Stichting Namaste Nepal

  • 27 September 2009 - 11:53

    Ilse:

    Ohh Ivar ik ben ZO jaloers! Ik ben zelf echt helemaal weg van India, voor mij is dit zeker het mooiste land waar ik geweest ben. Geniet van al die indrukken en mooie,bizarre dingen die India te bieden heeft!Kijk uit naar je volgende verhaal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Delhi

Roundtrip

Rondje het verre oosten

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2010

In beeld

14 Januari 2010

Last Dance

05 Januari 2010

Uit een droom ontwaakt

25 December 2009

Laos

12 December 2009

De eerste dinsdag van december
Ivo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 46731

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Chili

10 December 2014 - 04 Januari 2015

Argentinië en Brazilië

01 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Filipijnen

09 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Israel-Jordanie

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Colombia

25 Augustus 2010 - 18 September 2010

China

01 Mei 2009 - 01 Mei 2010

Roundtrip

01 Mei 1999 - 01 Mei 2009

Voorgaande reizen

Landen bezocht: