India en de mensen - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Ivo S - WaarBenJij.nu India en de mensen - Reisverslag uit Jaisalmer, India van Ivo S - WaarBenJij.nu

India en de mensen

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

28 September 2009 | India, Jaisalmer

"Indiers zijn asociale en irritante mensen"

Ga ik me hieraan wagen?!? ;-)

Ik ben nog in Nepal en zit in de bus naar de grens tussen Nepal en India. Als ik bij de grens ben aangekomen grijpt een Indiase vrouw, uit dezelfde bus me vast, en helpt me ongevraagd de grens over van imigratiekantoor naar imigratiekantoor en ondertussen de touts van ons afslaand. Eenmaal op Indiaas grondgebied regelt ze een taxi voor ons naar de dichtstbijzijnde stad, waar ik m'n eerste chai (melkthee) en rotti van haar krijg.
Tja, kan niet zeggen dat m'n eerste ontmoeting met India en haar bevolking asociaal of irritant is.

Daartegenover staat de dagelijkse terreur van iedereen die maar geld aan je wil verdienen;
Ik loop in een willekeurige straat in India, uit alle winkeltjes en kraampjes klinkt een continu "sir", "excuse me", which country", en trekt een enkeling aan je arm of broekspijp als hij/zij niet bij je arm kan. Uit het niets loopt er een jongeman met je op, hij vertelt leuk en aardig over de omgeving en na een minuut claimt hij dat hij jouw 'guide' is en daar natuurlijk ook geld voor wil zien. En zo zijn er nog duizend en een voorbeelden.
Dit is de dagelijkse gang hier en dat kan behoorlijk vermoeiend worden.
Het is jammer dat je een soort van schuchter wordt voor de Indiase bevolking omdat er ook locals zijn die wel gewoon een praatje willen maken en geen geld aan je willen verdienen.
Het vinden van de juiste balans is lastig, maar tot nu toe is India in ieder geval intens.

Muziektip: Het nieuwe gelijknamige album van Das pop.

Foto's van Nepal zijn geplaatst op http://ikbenhiero.blogspot.com/

  • 29 September 2009 - 08:49

    Ilse:

    Haha herkenbaar! Pas op met alle kamelentouts in Jaisalmer. Wat trouwens zo mooi plaatsje is.. Ben benieuwd naar je foto's!

  • 30 September 2009 - 08:05

    Astrid Lambers:

    Hoi Ivo,

    Eindelijk weer een reactie van mij. Ik ben afgelopen week even in Waddinxveen geweest en kreeg alle verhalen van de skype van de avond ervoor vers van de pers. Man wat een belevenissen ervaar jij. Wij hier inderdaad maar teuten met hand gel en papieren zakdoekjes. Wat een wereld van verschil. Leuk dat ik weer al je avonturen kan volgen. Ik lees ze met grote belangstelling en ook wel heel veel huiveringen. Bewonder je om al je moed en doorzettingsvermogen. Veel liefs vanuit Leiderdorp, Astrid

  • 01 Oktober 2009 - 11:57

    Kiprich:

    veel plezier nog gozer. Hele mooie foto's van Nepal zeg !

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: India, Jaisalmer

Roundtrip

Rondje het verre oosten

Recente Reisverslagen:

21 Maart 2010

In beeld

14 Januari 2010

Last Dance

05 Januari 2010

Uit een droom ontwaakt

25 December 2009

Laos

12 December 2009

De eerste dinsdag van december
Ivo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 46625

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Chili

10 December 2014 - 04 Januari 2015

Argentinië en Brazilië

01 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Filipijnen

09 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Israel-Jordanie

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Colombia

25 Augustus 2010 - 18 September 2010

China

01 Mei 2009 - 01 Mei 2010

Roundtrip

01 Mei 1999 - 01 Mei 2009

Voorgaande reizen

Landen bezocht: