Bombai - Reisverslag uit Anjuna, India van Ivo S - WaarBenJij.nu Bombai - Reisverslag uit Anjuna, India van Ivo S - WaarBenJij.nu

Bombai

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

06 Oktober 2009 | India, Anjuna

Al liggend in m’n bed rij ik met de slaapbus Bombai in, twee uur lang rijden we op een verhoogde busbaan door de buitenwijken van Bombai tot het zuidelijk centrum van de stad. Het enige wat ik zie is shoppingmalls waartegen de slums opklimmen. Een groot billboard van Vogue die tevens als muur dient voor de slums die er aan de achterkant tegen aan zijn gebouwd.
Wat een enorm contrast in deze stad tussen arm en rijk. Het contrast tussen de oud-Engelse architectuur en de omringende slums en armoede geven een apparte sfeer,. Deze stad heeft een goede vibe! Een multiculturele meltingpot bestaande uit Indiers vanuit heel India gemixt met westerlingen die hier zijn blijven hangen. Dit bonte gezelschap maakt de stad levendig en enthousiast.

Bombai is natuurlijk ook het Bollywood van India, je kan er niet omheen en ook ik niet. Had ik al in een nostalgische bisocoop m’n eerste Bollywood film (uit)gekeken, nu ben ik ook al gecast voor een Bollywood film. Voor een enorm bedrag van 500 rupies (7 euro) dachten ze deze publiekstrekker te kunnen strikken... Sorry jongens, voor niets gaat de zon op en zeker als jullie een gegarandeerd succes in handen hebben ;-).

Oh en ik weet dat Bombai geen Bombai meer heet, maar zeg nou zelf Bombai is toch een betere naam met veel meer aantrekkingskracht dan Mumbai. Ongeacht enige politieke reden blijf ik Mumbai gewoon BOMbai noemen!

Ik heb het noorden van India nu dus defintief verlaten en heb na Bombai het strand van GOA opgezocht. Ja boys van Zuid kom maar door met die opmerkingen ;-) (jullie zijn zoooo voorspelbaar ;-)).

Muziektip: Bombai Bicylce Club, niet enorm verassend, maar wel toepasselijk.

• 06 Oktober 2009 - 08:31

Ilse:

Klinkt goed Ivo! Ooo ga je ook de backwaters doen in het zuiden?? Daar ben ik zo benieuwd naar hebben wij helaas niet kunnen doen omdat ik ALTIJD ziek was, nog geen last van?

• 06 Oktober 2009 - 09:51

John En Wil:

Goh, ze weten daar in Bollywood niet wat voor acteur ze laten lopen!!
    Jammer, maar nu lekker naar het strand!Geniet ervan!xxx

• 07 Oktober 2009 - 07:06

Sabine:

Alsof je je geluidloos over de aardbol beweegt, komt er elke keer weer een mooi verhaal cyberspace binnen. In die wereld hoeven we je in ieder geval niet te missen!

X Sabine
    PS: Morgen is de finale van World of Difference! Op naar een jaarsalaris voor Soul Surfers Foundation!

• 19 Oktober 2009 - 09:46

Gerdine:

honey ik had gelijk Ja! gezegd tegen een rolletje in een zoetsappige bollymov! Dat gelooft niemand!! te gek!!