Sporty - Reisverslag uit Peking, China van Ivo S - WaarBenJij.nu Sporty - Reisverslag uit Peking, China van Ivo S - WaarBenJij.nu

Sporty

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

28 Oktober 2007 | China, Peking

Zaterdag aangekomen in Hong Kong. Een redelijke vlucht gehad, was wel een aardige kindervlucht, waarbij de gangpaden en stoelen tevens dienst deden als speeltuin…

Eers naar het Hostel gegaan om m’n spullen te droppen en toen de stad in. Hong Kong is echt een immense stad op een veelste klein stukje. Veel HOOGbouw en kleine appartementen. Het hostel is gevestigd in een flat en ik zit op de 16e verdieping met uitzicht op.....tja de buren die een meter verderop zitten, handig als je een kopje suiker wil lenen.

Wat me verder opvalt is dat iedereen heel erg sportief is, van jong tot oud iedereen doet aan sport. Ik ben in een aatal parken geweest en overal heb je speelvelden en is men aan het sporten. Van tai chi tot voetbal en van zwaardvechten tot kurling, alles is mogelijk. Blijkbaar hebben de Chinezen een bere-conditie en daarbij een goed imuunsysteem. Buiten is het een graadje of 28, maar overal waar je naar binnen gaat staat de airco op de vriesstand. Ik zit dus lekker te proesten.

Gisteren (zaterdag) een groot gedeelte van de stad gezien. Mooie stad die ’s avonds echt tot leven komt. Overal vette neon-reclame en een mega drukte. Gisteravond dan ook veel foto’s gemaakt en mensen bekeken. Veel expats hier, vooral in de wijk Soho, gisteravond nog even een biertje gedaan en een beetje zitten ouwehoeren.

Vandaag naar een uitzichtpunt op een berg geweest met een tram (10 minuten), maar helaas was het een beetje mistig, dus geen top uitzicht over de stad. Terug naar beneden gelopen en alleen maar chinezen tegen gekomen die de andere kant op liepen, omhoog dus, aardig gek!

’s Middags naar het shopping gedeelte, maar het was echt bizar druk. Nog even voor wat hebbedingetjes gekeken, maar de prijzen vallen nog best tegen en ik had ook geen zin om in de drukte te gaan onderhandelen... Een I-touch is nog steeds 300 HK dollar.

Verder gaat alles prima, ik vermaak me goed en drie dagen is prima voor Hong Kong, morgen alweer de laatste dag.
Ik hou het ff kort,want zo’n chinees toetsenboord is ook niet alles.

Oh ja, ook hier ben ik vaak weer de attractie, alweer regelmatig op de foto geweest met Jan en alleman....sank you sil!

Cheers,
Ivo

PS: Luistertip: de CD van Kate Nash, goede CD!

• 28 Oktober 2007 - 17:19

WiIl En John:

We hebben genoten van je stukje, je schrijft met veel humor!(moet je in verder gaan!)
    Je zult vast weer met erge mooie foto's terugkomen!
    Geniet ervan en laat weer van je horen, zodat wij mee kunnen genieten.
    Groetjes!!
    ps. het begint nu echt herst te worden hier!

• 29 Oktober 2007 - 07:15

Marie José En Wim:

Fijn dat je weer geniet van je omgeving. Je wordt nog eens beroemd in al die landen die je bezoekt! Zijn er ook nog Nederlanders of andere buitenlandse toeristen?
    Goede reis verder en tot mailens.

• 29 Oktober 2007 - 09:40

Stephanie :

Hee Iev! Dat klink allemaal goed zeg! Lekker aan de babi pangang? ha ha ha
    Hele goede reis en heel veel plezier nog, ik volg je stukjes en zal bericht uitbrengen aan Richard! Groetjes xxx Steef

• 29 Oktober 2007 - 10:22

Malou:

He Ivo,

Klinkt super!! Hoe is het eten daar? Heb je daar ook van die klein wagentjes op straat waar je kunt eten? Als er veel locals zijn is het meestal goed te doen.
    Ik ben benieuwd naar je nieuwe avonturen!

Groetjes,
    Malou x