Van Hong Kong naar Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ivo S - WaarBenJij.nu Van Hong Kong naar Jakarta - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ivo S - WaarBenJij.nu

Van Hong Kong naar Jakarta

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

30 Oktober 2007 | Indonesië, Batavia

Vandaag vertrokken uit China en naar Jakarta gevlogen.
Om nog even terug te komen op Hong Kong, een wereldstad, maar ik had wel wat meer extremiteiten verwacht.

Ik heb gisteren een bezoek aan big budha gebracht. Een groot budha beeld op de top van een berg met daarom heen een budhistisch klooster. Het was vrij toeristisch, maar wel bijzonder om te zien. Je kan daar wierook stokjes kopen en deze branden op diverse plaatsen. Waar je normaal overal één wierookstokje in de grond zou prikken, worden ze hier echt met massa's tegelijk in de grond gestoken. Gevolg is dan ook dat je volledig wordt uitgerookt... Ik kon de humor er wel van inzien, dus gelijk zo'n hele bos wierookstokjes gekocht en als een gek overal die dingen geplant. Volgens mij ruik ik nu nog steeds naar wierook.

In de avond nog een spectaculaire lichtshow aan de waterkant gezien, waarbij de gebouwen aan de overzijde de hoofdrol spelen. Indrukwekkende show van licht, neon en lasers.

Verder heb ik nog in de bus via een LCD scherm de cha-cha-cha geleerd (Do you wanna dance, I'm your partner!), loopt iedereen te bellen met minstens één telefoon in de hand en is het alwel zittend/lopend/staand spelen van PSP spellen de gewoonste zaak van de wereld (Wouter, een stad naar je hart!), kortom Hong Kong!

Vanochtend vroeg op om m'n vlucht naar Jakarta te pakken. Blijkbaar was ik nog niet helemaal wakker bij de douane, want nadat ik door het detectiepoortje liep ging die natuurlijk af. Ik naar zo'n dame met zo'n handmatige metaaldetecor. Overal kwamen nog dingen uit m'n zak, aansteker hier, pasje daar, kauwgom nog weer in een andere zak.... Ik leek wel een goochelaar die telkens weer wat uit m'n zakken toverde. Die douane-beambte zat gewoon te wachten totdat ik een bos bloemen uit m'n binnenzak zou toveren en 37 gekleurde zakdoekjes uit m'n oor zou trekken.... Gelukkig bleef ze wel lachen.

In Jakarta aangekomen de taxi genomen naar het hostel, omdat de bus pas na een half uur zou vertrekken en ik geen zin had om in de hitte te wachten... het is wel vakantie he!
En wat voor een taxi! Een helblauwe taxi met geblindeerde spiegelende ruiten (afgezonderd van een kleine strook op de voorruit) en roze velgen! Geweldig! De taxi-chauffeur, van deze op The A-team achtige wijze geimproviseerde taxi, was al minstens zo heldhaftig. Als echt lid van The A-team waren er ook voor hem geen regels en kon hij onbeperkt gebruik maken van de vluchtstrook om zo de file voorbij te razen en waren stoplichten ook geen uitdaging meer.

Uiteindelijk aangekomen bij het hostel even gaan liggen en nu ga ik eten, want ik heb honger!

Ik wilde iedereen nog even bedanken voor de lieve mailtjes, sms-berichten en telefoontjes voor mijn vertrek en nu tijdens mijn reis!!! Super, doet me enorm goed!

Groetjes,
Ivo

Luistertip: Spinvis, als je eens wat anders wilt horen, de laatste cd van hun is erg appart.

  • 30 Oktober 2007 - 15:51

    Marie José En Wim:

    Na een heftig Hong Kong, hopelijk nu een rustig Jakarta.
    Die wierookstokjes aansteken, is dat hetzelfde idee , als hier een kaarsje opsteken ?? Voor wie dan ??
    Nog veel plezier.
    Groetjes.

  • 30 Oktober 2007 - 15:58

    Wil En John:

    Tjonge wat heb je al weer veel meegemaakt!
    Nou dat ene wierookstokje dat ik brand zul jij niet meer ruiken!
    Misschien kun je als goochelaar daar nog wat bijverdienen!!
    Nog veel plezier! wij genieten van je verhalen!
    Liefs en groetjes!!

  • 31 Oktober 2007 - 19:42

    Cees En Marion:

    Ook wij volgen je op je spannende reis naar het Verre Oosten. Maak maar veel mooie foto's. Nog veel plezier. Kijken uit naar het volgende reisverslag.
    Groeten, Cees en Marion.

  • 02 November 2007 - 12:15

    Rogier:

    Hey hallo Avonturier,

    Zo te lezen vergaat het je allemaal erg goed en heb je het helemaal naar je zin. Super!! cd van Nash is goed bevallen. Lekker voor onder het werk.
    Wat ben je van plan om in Jakarta te gaan doen. Wat zijn je verwachtingen?

    Hier alles goed. Frija niet meer misselijk en het kindje groeit al aardig.
    Ik heb het op dvd staan, zeer beweeglijk.

    Heb je nog leuke mensen ontmoet?
    En hoe zijn de dames daar?
    Veel plezier nog brother!!
    Geniet ervan, je hebt het verdiend.

    Groeten Rogier


  • 02 November 2007 - 17:32

    Jennifer:

    Hey ivootje!
    Zie dat je al veel weer gezien hebt! Hebbie al veel mooie foto's gemaakt? Zal vast wel! Nou heel veel plezier nog en pas goed op je zelf!
    Dikke kus jenny xxx(K)

  • 02 November 2007 - 17:45

    Birgit:

    He Ivo, tof om je verhalen te lezen! Ben benieuwd wat je allemaal nog meer mee gaat maken deze tijd!

    enne... bedankt voor je sms op mn verjaardag! Heel tof én onverwachts!!

    Disfruta! liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Voorgaande reizen

Vorige reizen en verslagen

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2009

S-EXPRESS, ALL ABOARD!

07 December 2008

Enjoy!

01 December 2008

Almost perfect

27 November 2008

Te veel en te lang...

17 November 2008

De geheimen van Costa Rica
Ivo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 142
Totaal aantal bezoekers 46742

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Chili

10 December 2014 - 04 Januari 2015

Argentinië en Brazilië

01 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Filipijnen

09 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Israel-Jordanie

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Colombia

25 Augustus 2010 - 18 September 2010

China

01 Mei 2009 - 01 Mei 2010

Roundtrip

01 Mei 1999 - 01 Mei 2009

Voorgaande reizen

Landen bezocht: