Van Ubud to Gili - Reisverslag uit Gili, Indonesië van Ivo S - WaarBenJij.nu Van Ubud to Gili - Reisverslag uit Gili, Indonesië van Ivo S - WaarBenJij.nu

Van Ubud to Gili

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

14 November 2007 | Indonesië, Gili

Goed, waar was ik gebleven.... Ubud. In Ubud heb ik het rustig aan gedaan.
Leuk stadje met een erg relaxte vibe, afgezonderd van de touts die continu vragen voor een taxi of guide.
Een beetje rond gehangen in het stadje en de omgeving per voet verkend. Ik had zaterdag nog een mooi schilderij gezien, maar het was wat groot, dus had ik het niet gekocht. Uiteindelijk kwam ik erachter dat ik het voor een zacht prijsje kan verschepen, dus ik de volgende dag weer terug naar de markt. Ik heb de hele markt drie keer rond gelopen, maar kon het zaakje niet meer vinden...aaargh! Dan had het niet zo moeten zijn dacht ik.

Nog naar Monkey tempel geweest, een tempel vol met apen. Echt bizar om te zien hoe wij op die beesten lijken.
De laatste dag in Ubud toch nog maar weer terug naar de markt, ik kon er niet tegen dat ik dat zaakje niet kon vinden. Weer wat rond gelopen, alle touts van me afschuddend, en ja hoor toch gevonden. De dag daarvoor, toen ik het niet kon vinden stond er een vuilniswagen voor, waar ik nog leuk foto's van heb genomen...

De verkoopster begon met 600.000 Rp en uiteindelijk na lang onderhandelen heb ik het meegekregen voor 150.000 Rp, onngeveer 13 euro. Ik met het doek naar het postkantoor, waar het vakkundig werd ingepakt en wordt verscheept naar Nederland. Over drie maanden krijg ik hopelijk dus nog een mooie verassing uit Indonesie.

Ubud, zeer relaxte stad, lekker bijgekomen, Yoga en massages en heerlijk weer.

Van Ubud ben ik met de bus naar PandangBai gegaan. Een heel klein dorpje aan de kust, eindelijk zee!
Weinig te beleven behalve de vele touts met hun verkoopwaar. Het afschudden gaat mij al erg goed af, maar een groep oude Engelse toeristen die vanaf een cruise-schip kwamen werd het heel wat lastiger gemaakt. De hele middag een beetje zitten kijken hoe deze Engelsen (die zo in "Schone schijn" konden spelen) werden lastig gevallen. Uiteindelijk vroegen ze mij waarom ik niet werd lastig gevallen, waarop ik antwoorde dat je gewoon vriendelijk "Fuck off" moet zeggen, liefst nog in het Indonesisch. Onder een hoop gelach probeerde ze het ook, maar met weinig resultaat.

Van PadangBai met de boot naar Gili. Een eilandengroep, bestaande uit drie prachtige eilanden, type Bounty-eiland. (Roos, bedankt voor de tip! het is prachtig hier!) Hoe is het weer trouwens in Nederland? ;-)
Ik zit nu op het 'grootste' eiland, maar dat heb je in een uurtje rond gelopen.
De sfeer is hier heel relaxt, er is geen politie op dit eiland, dus alles is mogelijk. In het hoogseizoen schijnt het hier een enorm party eiland te zijn, maar nu is het een stukje rustiger, maar nog steeds zijn alle clubs/lounges/cafes open en alles ligt aan een prachtig wit strand en een azuurblauwe zee.
Vandaag gesnorkeld en al veel Nemo's, zee-schildpadden en koraal gezien.

Ik hou het hier nog wel even uit. Ik ga zo even naar de openlucht bioscoop op het strand.

@: Glorryhunter: nope geen 020-tatoo genomen, zie je volgende week vrijdag!

@Saskia en Danielle: De trend hier is flip-flops en Crocs, iets voor de zomer of is de zomercollectie van Fred al bekend? Groeten aan de rest van de Blauwe U!

@ Pino: Ik heb je boek geruild (voor een dunnere) in Ubud. Bij thuiskomst krijg je een nieuwe!

@ Dennis: Ik zat in Sayon in Ubud, maar er zijn meer van dat soort Hostels.

Muziektip: op zo'n paradijselijk eiland hoort alleen maar Manu Chau!

Groetjes,
Ivo

PS: Uit eigen kracht voortgebracht, prachtig!!!

  • 14 November 2007 - 12:57

    Erika:

    Waar blijven de foto's van dat paradijs??

  • 14 November 2007 - 13:18

    Marie José En Wim:

    Geniet maar van het mooie weer daar, want hier is het koud ( 4/6 graden) en regenachtig.
    Volgende week een midweek vrij, hopen op beter weer. Als het maar droog is.
    Groetjes.

  • 14 November 2007 - 15:19

    John En Wil:

    Klinkt allemaal lekker relaxt zeg!!
    Ben erg benieuwd naar het schilderij!
    Krijg ook steeds berichten van Carol uit Afrika, heeft het ook erg naar z'n zin.
    Geniet er lekker van, groetjes!!!!

  • 14 November 2007 - 19:23

    Gloryhunter:

    Is het een Bounty-eiland met alles d'r op en d'r aan. Dan wacht ik met smart op de foto's ( niet censureren hoor ).
    Xie je vlg week idd, lijkt me gezellig

  • 16 November 2007 - 07:58

    Wouter:

    Klinkt goed, zeg. Terwijl ik vanmorgen mijn ruiten sta te ontdoen van een ijslaag lig jij met je reet op een bounty eiland.

    Hij was gaaf, hè? Hij was ook goed in beeld gebracht overal.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Gili

Voorgaande reizen

Vorige reizen en verslagen

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2009

S-EXPRESS, ALL ABOARD!

07 December 2008

Enjoy!

01 December 2008

Almost perfect

27 November 2008

Te veel en te lang...

17 November 2008

De geheimen van Costa Rica
Ivo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 152
Totaal aantal bezoekers 46739

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Chili

10 December 2014 - 04 Januari 2015

Argentinië en Brazilië

01 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Filipijnen

09 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Israel-Jordanie

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Colombia

25 Augustus 2010 - 18 September 2010

China

01 Mei 2009 - 01 Mei 2010

Roundtrip

01 Mei 1999 - 01 Mei 2009

Voorgaande reizen

Landen bezocht: