Eén grote familie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ivo S - WaarBenJij.nu Eén grote familie - Reisverslag uit Batavia, Indonesië van Ivo S - WaarBenJij.nu

Eén grote familie

Door: Ivo

Blijf op de hoogte en volg Ivo

09 November 2007 | Indonesië, Batavia

Hallo,

Een drukke week gehad met veel reizen! Maandag ben ik met een tour naar Borobudur (budhistische tempelcomplex) geweest met een groep van 8 man, amerikaan, chileen, fransman, russen, deenen, echt een bij elkaar geraapt zootje. Borobudur was mooi en rustig, helaas ging het na een uurtje regenen, dus geschuild bij een restaurantje en na een half uurtje doorgegaan naar Prambanan (hinduistische tempelcomplex). Deze was niet heel erg bijzonder, maar we wilden toch alles zien, dus ik met de chileen naar het einde van het complex. De tempels daar waren helemaal een hoop stenen bij elkaar.... dus wij weer rustig terug naar de uitgang, maar helaas begon het echt kei- en keihard te regenen. Nog een beetje geprobeerd van de ene overkapping/boom naar de andere te komen, maar halverwege waren we echt al tot op het bot toe zeiknat. Uiteindelijk kwamen we soppend en stampend door de plassen bij de uitgang, komt er een vrouwtje doodleuk met een paraplu naar ons toe,"wanna buy?". Sorry, net tien minuten te laat....
Wij onze shirts uitgevrongen, daar kwam minstens voor een week water voor een dorp uit en weer met de bus terug naar Yogya.

In Yogya zat ik in een heel relaxt hostel. De eigenaar was tevens schilder en had een tattoo-studio. Het buurtje bestond uit kleine steegjes met gallerietjes, restaurants, cafe's en hostels.

Dinsdag Yogya bekeken en een batik doek gekocht voor thuis. Aan het eind van de middag kreeg ik van Jan nog een sms met een cryptisch verzoek om z'n verblijfplaats in Yogya te fotograferen. Dat bleek makkelijker ge-smst dan gedaan. Met alleen een straatnaam en een omschrijving van een hotel naast een 24-uurswinkel.... De straat was een drukke kilometers lange straat. Toen dacht ik al dat het lastig zou worden... na m'n hoofd even twee keer gedraaid te hebben zag ik ook al meer hotels dan ik op twee handen kon tellen. Het plan om dan maar alle hotels te fotograferen in deze straat had ik dus ook maar snel overboord gegooid. Uiteindelijk maar wat foto's van de straat gemaakt. Lijkt me duidelijk dat het één en ander wordt verrekend in Tiki ;-)!

Woensdag ben ik m'n reis met de bus naar Bromo begonnen. Na een rit van elf(!) uur met de bus, onderweg ook nog even pech gehad, kwam ik aan in Probolingo, daar weer op een andere bus gestapt voor nog eens een uur halverwege de berg naar Bromo.
Met een nederlands stel hadden we daar een hotel en zijn we vroeg het bed in gedoken om 's ochtends om 3.30 uur gewekt te worden en met een Jeep de berg op te gaan. Bij het uitzichtpunt was het aardig druk met toeristen en gezellig met z'n allen de zonsopgang bekeken. Nadat de zon was opgekomen nog even wat rond gelopen en daar kwam ik ook weer de reisleidster van Djoser tegen, die ik ook al in jakarta was tegengekomen, de wereld is weer klein! Ongetwijfeld dat we elkaar weer zullen treffen.
Van het uitzichtpunt naar de krater zelf gegaan en deze beklommen. Inmiddels was daar ook al een andere groep Nederlanders, die met kleine paardjes (als je je benen strekt loopt het paard onder je vandoor) de berg op ging. Bij het zien van deze decadente groep zag ik gelijk de show van Plien en Bianc voor me, haha.
Bovenaan de rand van de krater had je mooi zicht op de krater en de dampen die die om de zoveel minuten uitstoot.
Bovenop gezeten en een Nederlandse jongen en meisje tegen gekomen, die ik de dag daarvoor ook al tegen was gekomen. Uiteindelijk bleken ze ook weer met me in de bus naar Bali te zitten.

Met de Jeep weer terug naat het hotel en daar weer met de bus naar Probolinggo. Om kwart voor tien daar aangekomen en ik zou daar de bus om elf uur weer nemen naar Bali. Uiteindelijk kwam de bus om half twee aan, er was een gaslek ergens ofzo.... Ik zat daar te wachten met een Nederlands stel en twee Engelse jongens.
In de tussentijd heb ik anderhalve liter water en een cola gedronken, drie chocolade broodjes, twee energy-biscuits en een zak chips gegeten, 1,5 cd's geluisterd, wat gelezen en gepraat, naar een dwerg (die regelrecht uit die james bond film was weggelopen) geluisterd die het over z'n euro-collectie had (terwijl één van die Nederlanders dacht dat het over oog-correcties ging) en naar twe kinderen gekeken die continu achterna werden gezeten door een geit en af en toe op de horens werden genomen. Een vermakelijke boel!

Om 18.00 uur kwam ik aan bij de ferry en om 21:00 uur was ik aan de overkant om daar weer op een bus te stappen naar Denpasar. Ondertussen was het gaan regenen en kwam ik om 0:00 uur in de zeikende regen aan in Denpasar. Eigenlijk was m'n bedoeling om nog door te reizen naar Ubud, maar dat heb ik maar gelaten en heb het eerste beste hostel gepakt en ben gaan slapen.

Vandaag de trip afgemaakt naar Ubud en nu zit ik een prachtige lodge met schitterend weer hier.

Hmmm, ik probeerde het nog kort te houden, zodat het ook nog een beetje te doen is om te lezen, maar dat is niet echt gelukt.

Ik ga hier chillen, lekker een bad en massage nemen!

Laterrr!

Muziektip: pffff te veel muziek geluisterd.... The Birds and The Bees!

PS: geen last van uitstortende vulkanen gehad, maar bedankt voor de sms-jes!

  • 09 November 2007 - 07:55

    Onbekende:

    hallo,
    kun je de naam en de prijs verhullen van de lodge wwar je zit?
    ben nog op zoek naar een verblijfplaats voor binnenkort.
    bedankt.

    dennis

  • 09 November 2007 - 15:08

    Marie José En Wim:

    Je vermaakt je weer prima. Leuke en mooie verhalen. Op zijn tijd ook eens ontspannen(chillen/ massage). Het is toch vakantie !!
    Hier is het nu ook regen en storm.
    Groetjes.

  • 09 November 2007 - 16:41

    John En Wil:

    Nou je stukjes kunnen niet lang genoeg zijn hoor!We lezen ze met veel plezier!
    Dat schitterende weer lijkt me wel wat , nu het hier herfst is!
    Die muziek lijkt me iets uit onze tijd!
    Geniet verder en ook nog de groetjes van Astrid!
    Groetjes!!!

  • 09 November 2007 - 20:35

    Gloryhunter:

    Leuk stuk weer gozer !!

    Hebbie nog een 020-tattoo laten zetten

  • 10 November 2007 - 16:51

    Judith:

    Hola Ivanho!!! Wat een prachtige verhalen, ik geniet ervan. Veel plezier nog met het vervolg van je reis en ik spreek je!! Liefs, Judith

  • 12 November 2007 - 14:09

    Saskia:

    Hey Ivo, leuke verhalen zeg!! Je kan in ieder geval niet zeggen dat je niets hebt meegemaakt. Daniëlle en ik hebben ons aan de afspraak gehouden....onze Fred laarzen zijn binnen en we zullen je niet meer vermoeien met onze obsessie. Heel veel plezier nog!!

    groetjes,

    Saskia (van de blauwe U)

  • 30 November 2007 - 17:53

    Paul:

    Hey Ivo,
    is zeker een leuke trip gewest, leuk om telkens weer mensen te leren kennen en die dan ook nog merder keren te ontmoeten.

    groetjes
    Paul

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Indonesië, Batavia

Voorgaande reizen

Vorige reizen en verslagen

Recente Reisverslagen:

11 Februari 2009

S-EXPRESS, ALL ABOARD!

07 December 2008

Enjoy!

01 December 2008

Almost perfect

27 November 2008

Te veel en te lang...

17 November 2008

De geheimen van Costa Rica
Ivo

Actief sinds 21 Dec. 2006
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 46753

Voorgaande reizen:

03 Februari 2016 - 24 Februari 2016

Chili

10 December 2014 - 04 Januari 2015

Argentinië en Brazilië

01 Mei 2014 - 18 Mei 2014

Filipijnen

09 Oktober 2012 - 31 Oktober 2012

Israel-Jordanie

14 December 2011 - 04 Januari 2012

Colombia

25 Augustus 2010 - 18 September 2010

China

01 Mei 2009 - 01 Mei 2010

Roundtrip

01 Mei 1999 - 01 Mei 2009

Voorgaande reizen

Landen bezocht: